خبرهای ویژه

» سبک زندگی » توصیه های روزه داری

تاریخ انتشار : ۱۳۹۷/۰۳/۰۱ - ۷:۴۶

 کد خبر: 17386
 111 بازدید

توصیه های روزه داری


توصیه های روزه داری

توصیه های روزه داری برای ساعات طولانی روزه داری در ساعات طولانی روزهای بهار و تابستان مستلزم رعایت نکاتی است تا از افت فشار خون و ضعف جلوگیری کند. روزه داری در این ایام اگر با توجه به اصول انجام شود می تواند در ایجاد سلامتی بسیار مفید باشد.لذا رعایت توصیه های روزه داری امری […]

توصیه های روزه داری برای ساعات طولانی

روزه داری در ساعات طولانی روزهای بهار و تابستان مستلزم رعایت نکاتی است تا از افت فشار خون و ضعف جلوگیری کند. روزه داری در این ایام اگر با توجه به اصول انجام شود می تواند در ایجاد سلامتی بسیار مفید باشد.لذا رعایت توصیه های روزه داری امری ضروری است.

توصیه های روزه داری

نکات و توصیه های روزه داری :

  1. از خوردن غذاهای چرب و شور در این ایام خودداری کنید چرا که باعث ایجاد عطش در شما می شوند.
  2. زمان افطار تا سحر از عرقیات خنک مثل شاطره و کاسنی استفاده کنید تا حرارت کبد و قلب فروکش کند و تشنگی برطرف شود.
  3. بدترین کاری که با بدن خود می توانید بکنید این است که از افطار تا سحر بیدار بمانید و مداوم غذا بخورید.این کار آسیب های بسیار جدی به بدن وارد می کند.
  4. برای پیشگیری از تشنگی نوشیدنی تخم شربتی بسیار مناسب است.این شربت به دلیل نگه‌داشتن آب در دانه‌های این گیاه در ساعات پایانی سحر توصیه می‌شود.
  5. نوشیدن سه قاشق گلاب در هنگام افطار.گلاب به دلیل خاصیت ضد «سودا» که دارد، خاصیت دارویی داشته و برای تقویت معده مفید است .
  6.  از نوشیدن دوغ در هنگام افطار خودداری کنید. دوغ موجب بی حالی و بی حسی بیشتر بدن می شود.
  7. علت نوشیدن آب گرم بعد از افطار به جای آب سرد و یخ جلوگیری از ترک خوردگی دندان ها و سلامت کبد و معده است.
  8.  از مصرف میوه غافل نشوید قبل از خواب با مصرف یک عدد سیب می توانید هم به کاهش وزن خود کمک کنید و هم دهان خود را ضد عفونی نمایید.
  9. علاوه بر این مصرف شربت های بیدمشک و آبلیمو هنگام سحر می تواند در رفع تشنگی بسیار موثر باشد.
  10. از خوردن مواد غذایی ترش و ادویه دار در این ماه خودداری کنید.
  11. برای کاهش تشنگی در طول روز ، بهتر است علاوه بر خوردن آب فراوان در فاصله افطار تا سحر، از كربوهیدرات هایی همچون نان و غلات و ماكارونی سبوس دار استفاده كنید. این مواد سبب می شود گلیكوژن بدن در حد نرمال حفظ شده و فرد كمتر احساس تشنگی کند.
  12. سعی کنید در فاصله بین افطار تا سحر ۸ تا ۱۰ لیوان آب بنوشید.
  13. بهترین وعده برای سحر نان ، پنیر ، سبزی و گردو به همراه شیر است .چراکه هم یک وعده سبک و هم مفید و مقوی است.
  14. از خوردن چای پر رنگ، قهوه و کاکائو که باعث دفع بیشتر آب بدن می شوند در این ایام خودداری کنید.
  15. در هنگام افطار بهتر است روزه خود را با آب،شیر یا چای ولرم با خرما و عسل باز کنید. از خوردن آب سرد یا نوشیدنی های گازدار در زمان افطار خودداری کنید.
  16. از خوردن زولبیا و بامیه در هنگام سحر خودداری کرده چرا که باعث افت فشارخون و ضعف در طول روز می شود.
  17. برای مسواک زدن پس از وعده سحر از خمیر دندان کمتری استفاده کنید چرا که باعث خشکی دهان و تشنگی بیشتر می شود.
  18. ورزش کردن دو ساعت پس از افطار برای هضم غذا و ایجاد شادی و نشاط می تواند بسیار مفید باشد.
  19. مصرف روغن زیتون و آب زیاد در طول ماه رمضان از ایجاد یبوست جلوگیری می کند.

 


برچسب ها : ,
دسته بندی : سبک زندگی , سلامت
ارسال دیدگاه