خبرهای ویژه

» سبک زندگی » کاهش تشنگی در ماه رمضان

تاریخ انتشار : ۱۳۹۷/۰۳/۰۲ - ۱۲:۴۶

 کد خبر: 17606
 113 بازدید

کاهش تشنگی در ماه رمضان


کاهش تشنگی

کاهش تشنگی افراد روزه دار در ماه مبارک رمضان تقارن ماه های مبارک رمضان با فصل های بهار و تابستان امر روزه داری را کمی مشکل کرده است. گرم تر شدن هوا باعث دفع بیشتر آب بدن می شود که ممکن است با توجه به طولانی بودن ساعت های روزه داری شرایط را برای روزه […]

کاهش تشنگی افراد روزه دار در ماه مبارک رمضان

تقارن ماه های مبارک رمضان با فصل های بهار و تابستان امر روزه داری را کمی مشکل کرده است. گرم تر شدن هوا باعث دفع بیشتر آب بدن می شود که ممکن است با توجه به طولانی بودن ساعت های روزه داری شرایط را برای روزه داران سخت تر کند. از این رو در این مقاله توصیه هایی برای کاهش تشنگی برای افراد روزه دار بیان شده است. توصیه های پیش رو بر اساس نظرات مدیر دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت است.

کاهش تشنگی

  • مصرف شیر گرم و فرنی یا شیر برنج در هنگام افطار مناسب است.
  • استفاده از مواد غذایی آبکی مثل سوپ، آش گندم، حلیم بــدون روغن و همچنین مایعات به هنگام افطار و سحر موجب حفظ تعادل آب و املاح فرد روزه‌دار می‌شود.
  • مصرف مایعات مثل آب آشامیدنی، آب میوه، شیر کم چربی، دوغ بدون نمک در فاصله پس از افطار تا هنگام خوابیدن کمک می‌کند که تعادل آب و الکترولیت‌های بدن شما در هنگام روزه‌داری خفط شود.
  • توصیه می‌شود در وعده سحری مقدار مناسبی سبزی‌های مختلف مصرف شود.
  • سبزی‌ها با دارا بودن مواد مغذی مختلف و آب علاوه بر تامین ویتامین‌ها و املاح مورد نیاز بدن از تشنگی فرد در طول روز جلوگیری می‌کنند و باعث کاهش تشنگی وی می شود.
  • از خوردن مواد قندی مصنوعی مانند زولبیا و بامیه اجتناب کنید .چرا که باعث افزایش غلظت مایع بدن و ایجاد تشنگی می شود. به جای آن از خرما که دارای قند طبیعی است بهره بگیرید.
  • بیشتر میوه های آبدار مانند هندوانه و خربزه را میل کنید.
  • نوشیدن مایعات را محدود به وعده سحر نکنید چرا که تاثیری در کاهش تشنگی در طول روز ندارد. سعی کنید بین وعده افطار تا سحر به اندازه کافی مایعات بنوشید.
  • خوردن میوه های مختلف از جمله مرکبات و توت فرنگی را فراموش نکنید. مصرف میوه ها باعث می شود که مایعات بیشتری در بدن شما ذخیره شود و به مرور در طول روز به رفع تشنگی کمک می کند.
  • مصرف شربت لیمو ترش و عسل در وعده سحر کمک زیادی به رفع تشنگی در طول روز می کند.چرا که باعث تنظیم آنزیم های کبد شده و از عطش جلوگیری می کند.(۱ ق غ عسل + ۱ لیوان آب + ‌۱ ق چ آب لیموترش تازه)

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.


دسته بندی : سبک زندگی , سلامت
ارسال دیدگاه